Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2016 22:58 - Девойката..която...
Автор: katara Категория: Тя и той   
Прочетен: 1877 Коментари: 6 Гласове:
13

Последна промяна: 31.07.2016 16:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


                       image
 
               Робърт Бърнс Песни и поеми

                          

    Like a red ,red Rose...

          https://youtu.be/cBCQMWMbeMU

 
           Девойката, която ми постла л

По пътя ме застигна мрак,

планински вятър, силен мраз.

Замрежи всичко ситен сняг

и без подслон останах аз.

 

За щастие във моя смут

една девойка ме видя

и мило в своя дом приют

за през нощта ми даде тя.

 

Дълбоко й благодарих,

учтиво преклоних чело —

учтиво й се поклоних

с молба да ми даде легло.

      Тя с тънко ленено платно

легло във къта ми постла,

наля ми в каната вино

и „лека нощ“ ми пожела.

 

Когато до самия праг

със свещ в ръката тя дойде,

девойката замолих пак

възглавница да ми даде.

 

С възглавницата във ръка

се върна тя при мен завчас.

Със таз възглавница — така

я взех в прегръдките си аз.

 

Тя трепна в моите ръце

и каза, като в мен се сви:

„О, ако има в теб сърце,

моминството ми остави.“

      Тя бе с коси от мек атлаз

и бяло като крин чело.

С уханни устни беше таз,

която ми постла легло.

 

Бе хладен нежния й крак

и кръгла малката й гръд:

две малки, бели преспи сняг,

навяни в тоя таен кът.

 

Целувах милото лице,

косите й от мек атлаз.

И тъй, с момичето в ръце,

във сън дълбок потънах аз.

 

И пред разсъмване почти,

за път когато бях готов:

„О, ти, опропасти ме ти“ —

ми каза моята любов


         Целунах скъпото лице,

очите, пълни със тъга,

и казах: „Тия две ръце

ще ми постилат отсега.“

 

Тогаз тя взе една игла

и дълго ши през тоя ден.

Сама по хладните стъкла

тя риза шиеше за мен.

 

Години има оттогаз,

бледнее бялото чело.

Но все по-скъпа ми е таз,

която ми постла легло.




Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - в цъфналата ръж...
29.07.2016 23:05
Идейки си запъхтяна
вечерта веднъж,
Джени вир-водица стана
в цъфналата ръж.
Джени зъзне цяла, Джени
пламва изведнъж.
Бърза, мокра да колени,
в цъфналата ръж.
Ако някой срещне някой
в цъфналата ръж,
и целуне този някой
някого веднъж,
то нима ще знае всякой
де, кога веднъж
някога целувал някой
в цъфналата ръж?
цитирай
2. krassko - Чудесен превод
30.07.2016 09:06
Трябваше да се поровя малко, но както предполагах превода е на Владимир Свинтила.
цитирай
3. katara - поезията трябва да е проста .. и вечна, благодаря ,краско !
30.07.2016 09:41
Тя трепна в моите ръце
и каза, като в мен се сви:
„О, ако има в теб сърце,
моминството ми остави.“
цитирай
4. radkapiratka - Чу ли ,Уондърке ?
30.07.2016 14:57
проста и вечна..
а,не шизо кататонична...
цитирай
5. kiamzena - Звучи прекрасно,
31.07.2016 09:23
Аз поля на влюбените ще постеля,
Нека пеят там наяве и насън!
Аз дишам – значи аз обичам!
Аз обичам – значи аз живея!

В. Висоцки - Балада за Любовта
цитирай
6. katara - нали ? Благодаря ето и музика...
31.07.2016 16:57
kiamzena написа:
Аз поля на влюбените ще постеля,
Нека пеят там наяве и насън!
Аз дишам – значи аз обичам!
Аз обичам – значи аз живея!

В. Висоцки - Балада за Любовта

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: katara
Категория: Тя и той
Прочетен: 1082533
Постинги: 468
Коментари: 2718
Гласове: 3937
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930